Nascut la Paris, Guy de Cars debuteaza in jurnalism. Locotenent de razboi, el primeste Crucea de Razboi pentru purtarea sa pe front. Odata cu acest eveniment isi scrie si primul sau roman: “Ofiterul fara nume”. Este debutul unei cariere de romancier, marcat prin succesul universal al unor serii de opere ce reprezinta studiul profund uman in caz psihologic sau patologic. A scris peste 60 de romane captivante care au devenit in scurt timp best-selleruri, printre care : „Dragostea vietii mele” , „Catedrala Urii,” „Sapte femei”, „Revolta”,” Vipera”.Autorul si-a facut o specialitate in a povesti devierile si handicapurile speciei umane: ucigasi, lesbiene, surdo-muti si paralitici. Romanele sale au fost traduse in mai mult de 21 de limbi. Din experienta sa de jurnalist, si-a pastrat gustul pentru ancheta.

Remarcabila sa analiza a sentimentelor, constiinta personajelor si povestirile sale foarte bine construite au cucerit imediat publicul. Romanul “Bruta” a aparut in 2007, la editura Pro, colectia Scribum ad Notarium. Autorul prezinta povestea unui surdo-mut si orb din nastere, care ajunge prin educatie , initial prestata de un calugar, apoi prin autoeducatie , la o performanta intelectuala deosebita. Dupa ce publica o carte, puternic inspirata din viata privata, in care critica vehement membrii familiei pentru ca l-au abandonat datorita triplei sale infirmitati, Jacques Vautrier, pleaca in America impreuna cu sotia sa, pentru a promova cartea. La intoarcere, este acuzat de crima pe care intr-un anume fel o recunoaste. Victor Deliot, un batran avocat aflat la varsta pensionarii, fara realizari profesionale deosebite, acepta acest caz difícil, fiind numit avocat din oficiu. Jacques Vauthier, bruta romanului, refuza sa fie aparat si se declara vinovat, crezand ca sotia lui, fiica fostei femei de casa a parintilor sai, este vinovata de crima. Infirmul  este acuzat astfel de uciderea unui cetatean american. Desfasurarea anchetei scoate in evidenta modele umane uimitoare si de o putere extraordinara. Intriga politista este palpitanta si rezultatele anchetei absolut surprizatoare, cu solutii inedite pana in final.

Giorgiana Zurba