Film: Ride Along/ Un polițist și jumătate
Regia: Tim Story
Cu: Ice Cube, Kevin Hart, Tika Sumpter și Dragoș Bucur

Durata: 130 min
Gen: comedie, acțiune
Anul: 2014

Ce se întîmplă atunci cînd îl distribui pe Kevin Hart în rolul unui „clown” iar pe Ice Cube în rolul unui dur? Răspunsul e foarte simplu. Ceilalți actori nu mai contează, iar ecranizarea devine marcă înregistrată „Ice-Heart”. Ride Along/ Un polițist și jumătate este o comedie de acțiune regizată de Tim Story, care surprinde foarte bine umorul culturii afro-americane, stereotipurile și obiceiurile proaste. Scenariul este unul cît se poate de banal, dar putem spune că cei doi actori principali, Ice Cube și Kevin Hart reușesc să-l facă nu doar demn de luat în seamă cît și „urmăribil”.

„Hey, hey, break it down ! Your white… your white. You don’t fight.”

Ben (Kevin Hart), „o pacoste” cu o atitudine de copil, încearcă să-și impresioneze viitorul cumnat, un polițist pe nume James (Ice Cube), cum altfel decît înscriindu-se la academia de poliție. Determinarea lui Ben de a demonstra că poate fi un soț matur și un polițist ager, nu face decît să-l enerveze și mai tare pe James. Acțiunea se transformă în haos atunci cînd, acesta decide să-i dea o șansa lui Ben, sau mai degrabă să-l sperie, luîndu-l în patrulare pe străzile din Atlanta. Fratele protector nu ezită să-l facă de rîs pe „iubăreț” de cîte ori are ocazia, punîndu-l în situații dificile și enervante, cu scopul de a-l face să renunțe la meserie.

O apariție surprinzătoare printre numele mari ale filmului ar fi și cea a actorului român Dragoș Bucur, care interpretează rolul unui cărăuș/ traficant de droguri pe nume Marko, mînă în mînă cu personajul negativ, Omar. Primele imagini ale filmului îi aparțin românului stînd la masă cu Ice Cube (James) și discutînd despre o eventuală tranzacție de pașapoarte false. Totul escaladează într-un schimb de focuri, care duce la o urmărire în stil american, o explozie, cîteva cascadorii cu mașină și un accident ce l-ar face invidios chiar și pe Tarantino.

În ciudă faptului că filmul a fost afectat de feedback-ul negativ lăsat de critici, Ride Along a fost primit bine de către public, acesta înregistrînd în două săptămîni un profit de aproximativ 100 de milioane de dolari și deschizînd Box Office-ul de pe primul loc în două rînduri. IMDB i-a acordat filmului un punctaj de 6,4 iar PRO Cinema un punctaj de 10 cu felicitări.

În urmă încasărilor mari, cei de la Universal au decis că Tim Story să facă o continuare a filmului Ride Along, programat să apăra la începutul lui 2016.