Filmul: Home Sweet Hell/ Viaţa în infern
Regia: Anthony Burns
Cu: Katherine Heigl, Patrick Wilson, Jordana Brewster, James Belushi
Durată: 97 minute
Gen: Comedie, Dramă
Nota IMDB: 5,5

Cînd mă gîndesc să vizionez o comedie mă consolez cu gîndul că scopul filmului este acela de a binedispune, nu mă aştept nicidecum să mă determine să reflectez la simboluri și personaje complexe. Contrar aşteptărilor mele umorul nu este cel care tronează în „Viața în Infern”, ci latura socială. Deşi afişul, titlul şi începutul te inserează într˗un cadru comun comediilor contemporane, pe parcurs realizezi că personajele atît de simple la prima vedere sînt defapt unele cu trăiri și sentimente aberante.

Acţiunea se desfăşoară în jurul conceptului de „familie ideală”: o soţie frumoasă, deşteaptă, organizată, soţul muncitor, dedicat, doi copii frumoşi şi o casă imensă. Angelica şi delicata Katherine Heigl, (Mona) se încadrează excelent în rolul de soţie perfectă preocupată de bunăstarea şi viitorul familiei. E dificil de imaginat că după ce a salvat atîtea vieţi în serialul mult vizionat „Grey`s anatomy”, ea se va transpune cu naturaleţe în rolul de ucigaş cu sînge rece, avînd priorităţi eronate şi dorinţa maniacă de a˗și proteja ceea ce ea crede a fi ţelurile ideale.

Regizorul accentuează laitmotivul peliculei încă de la început cînd ne prezintă albumul aspiraţiilor ce va fi adus în prim plan obsesiv pe tot parcursul filmului.Intriga este una simplă, banală, pe cît de comună pe atît de zdruncinătoare, menită să dezmembreze de la temelie conceptul de echilibru şi armonie. Astfel apare amanta dispusă la acte lipsite de etică, aventuroasă, perfidă, lacomă, mincinoasă, şantajistă. De aici şi pînă la instalarea haosului nu este decît un pas. Personajele se umanizează treptat: îngerul devine demon, bărbatul veriga slabă ce necesită sprijin constant, copii sînt victimele circumstanţelor dobîndind probleme comportamentale. Amanta se transfigurează şi ea fiind la rîndul ei victima şantajului şi a abuzului.

Ceea ce impresionează este contrastul dintre caracterul puternic, rece, obsesiv al Monei şi cel slab, influenţabil al lui Don, interpretat de Patrick Wilson, un actor cu carieră în muzicaluri și filme horror, ce se transpune excelent în rolul soţului supus, convins de faptul că este sortit eşecului în tot ce întreprinde. El şi˗a pierdut dreptul de a gîndi sau de a ieşi din tipar în momentul în care părinţii Monei au contribuit cu bani pentru bunăstarea familiei.
Filmul este condimentat cu scene violente. Personajul principal feminin şochează în momentul în care se decide să ducă la bun sfîrşit misiunea lui Don comiţînd crime absolut oripilante. Deşi acţiunea îţi captează interesul şi te ţine conectat trezind curiozitate prin diversitate, finalul este unul modest, previzibil. Odată stabilit haosul este greu, daca nu imposibil, de a restabili echilibrul.