Titlul filmului: Night at the Museum: Secret of the Tomb
Regia: Shawn Levy
Cu: Ben Stiller, Robin Williams, Owen Wilson
Durată: 98 min
Gen: Adventure, Comedy, Family
Nota: 8

Ultima parte a trilogiei „Night at the Museum” este o comedie care de altfel s-a memorat nu prin momentele de umor, ci ca ultimul mare rol a lui Robin Williams. Regretatul actor a provocat emoții ciudate și controversate în rîndul spectatorilor. Filmul în sine nu are de suferit de pe urma acestora și nu strică starea de spirit a publicului, doar îi oferă o partea emoțională care inițial nu era gîndită de producători.

Acțiunea din proiecția cinematografică are loc în mare parte în Londra, unde dorm părinții mumificați ale moștenitorului tronului egiptean Ahkmenrah, care acum este exponatul din New York. Doar părinții lui cunosc secretul plăcii magice care învie lucrurile neînsuflețite ca schelete de dinozauri, sculpturi din piatră, ceramică sau ceară și care își pierde puterile din cauza coroziunii. Un grup format din exponate împreună cu Larry Daley, paznicul muzeului, și fiul său pleacă în muzeu din Marea Britanie unde, desigur, totul învie. Pentru a ajunge în sala dedicată Egiptului antic protagoniștii trebuie să treacă peste mai multe obstacole, să-și demonstreze prietenia și curajul. Ei nu știu ce îi așteaptă și cît de periculoasă poate fi aventura și cîte surprize îi așteaptă în acel centru al istoriei.

Pe lîngă acestea, filmul „Night at the Museum: Secret of the Tomb” vorbește despre ceea că fiecare își are drumul său în viață. Fiul paznicului decide să își amîne studiile și să plece într-un turneu în calitate de DJ în cluburi, iar exponatele americane decid dacă vreau să trăiască sau să stea neclintiți zilele și nopțile. Desigur, a treia ecranizare a fost văzută în viziunea producătorilor drept un proiect final în care spectatorii trebuie să-și ia rămas bun de la personaje. Îmi pun întrebarea oare nu e prea tîrziu? Au trecut cinci ani de la al doilea film, iar scenariștii s-au gîndit acum să spună un „la revedere”. În acest timp publicul a început să-i cam uite pe protagoniști, dar, ce-i drept, odată apărută și ultima parte a trilogiei a fost apreciată.

În linii generale, filmul este realizat în spiritul corectitudinii politice în stilul american unde toți se înțeleg unii cu alții. Se înrudesc diferite concepte de viață, crezuri, religii, țări, epoci, ființe, iar producția regizorului Shawn Levy prezintă bine coexistența lor. Acest mesaj este proclamat deschis într-o conversație a lui Larry cu faraonul Merenkahre, tatăl lui Ahkmenrah.

„Night at the Museum: Secret of the Tomb” este o poveste în stilul filmelor de la Hollywood care nu doar amuză și distrează, dar prezintă valorile americane moderne și tendințele universale ale acestora. Filmul este o comedie plină de umor destinată tuturor membrilor familiei. Prin urmare încearcă să le facă pe plac tuturor, de la mic la mare. Copii vor rîde de maimuța ce le-a venit în ajutorul soldățeilor Octavius și Jedediah sau de nasul de ceară a lui Sir Lancelot care a început să se topească. Pe lîngă acestea sunt și momente la sigur destinate publicului mai mare de șapte ani.

Cu toate că a stat destul de mult timp pe rafturile scenariștilor, iar personajele s-au cam uitat, filmul este o comedie bună care îți ridică dispoziția pe timp de ploaie și te face să vezi lucrurile într-un alt mod: copii cresc, cei cu vîrste cuprinse în cronologia istoriei vor să se odihnească, iar viața unui tată și paznic este plină de peripeții.

Sursă foto: sprittibee.com