Winter’s Tale

Film: „Winter’s tale”
Durată: 118 minute
Genul: Dramă, Fantasy, Dragoste
Distribuție: Colin Farrell, Jessica Brown Findlay, Russell Crowe, Jennifer Connelly , Will Smith
Notă: 7

Ecranizare a romanului cu același nume semnat de Mark Helprin și lansat în 1983, filmul „Poveste de iarnă” influențează spectatorul să creadă din nou în miracole și predestinare. Regizată de Akida Goldsman și cu o coloană sonoră semnată de Hans Zimmer, pelicula are în prim plan destinul lui Peter Lake (Colin Farrell), un hoț care în timpul unei spargeri se va îndrăgosti iremediabil de Beverly Penn (Jessica Brown Findlay), o tînără suferindă de tuberculoză pulmonară.

Acțiunea se desfășoară în vechiul New York, cînd străzile erau sub controlul bandelor, iar trăsurile trase de cai completau peisajul. Personajele Peter Lake și Pearly Soames (Russell Crowe) se află într-o luptă continuă pentru viața lui Beverly, a cărui destin este pus sub semnul întrebării. Pe tot parcursul filmului, povestea celor doi îndrăgostiți este completată și de intervenția misticului.

Atunci cînd Peter Lake ajunge să își piardă memoria, el se scufundă treptat într-un ocean al uitării. Depășind barierele timpului, dragostea lui Beverly pentru acesta îl transformă într-un nemuritor. Personajul este nevoit să își recupereze treptat amintirile, încercînd astfel să își reînnoade povestea pentru a afla adevăratul său destin. Aruncat în vîltoarea tumultosului New York contemporan, Peter este pus față în față cu trecutul său pe care trebuie să îl accepte. Și deși vremurile s-au schimbat, dușmanii săi au rămas aceeași.

Filmul beneficiază de un suport vizual de înaltă calitate, fiind utilizate efecte speciale. În peliculă nu se pune accent pe conturarea basmului devenit realitate, ci pe sentimentul care traversează timpul și spațiul: iubirea.

Deși ecranizarea nu a obținut aprecierile așteptate, înregistrînd nota 6/10 pe Internet Movie Data Base (IMDB) și un procent de 13% critici favorabile pe Rotten Tomatoes, „Poveste de iarnă” a avut încasări de 7,3 milioane de dolari în Box office-ul american.

Filmul a avut premiera în România pe data de 14 februarie a.c.