Regia: Oliver Hirschbiegel
Scenariul: Stephen Jeffreys
Distribuție: Naomi Watts (Prințesa Diana), Naveen Andrews (Hasnat Khan), Douglas Hodge (Paul Burrell), Cas Anvar (Dodi Fayed)
Gen: Biografie, Dramă, Romantic
Anul apariției: 2013
Durata: 113 min

Filmul lui Oliver Hirschbiegel, unul dintre cele mai controversate din ultimul timp, o are ca protagonistă pe la fel de celebra și controversata Lady Diana. Privită drept un element lipsă de către presa britanică de specialitate, ignorarea Familiei Regale pe parcursul întregii acțiuni este, am putea spune, chiar contrariul. Dacă pînă acum, Prințesa Diana apărea în peliculele care, teoretic, îi erau dedicate, în calitate de soție a lui Charles, Prinț de Wales, mamă a celor doi moștenitori la tronul Marii Britanii, acum, „cea mai faimoasă femeie din lume” are, în sfîrșit, o poveste a ei, doar a ei.

Cuprinzînd evenimentele amoroase din ultimii doi ani din viața Dianei, în special relația cu medicul pakistanez Hasnat Khan și cu omul de afaceri Dodi Fayed, filmul ar putea fi catalogat drept unul psihologic. Regizorul neglijează evenimentele sociale, istorice și în prim plan apar trăirile interioare, neliniștile și durerile celei care se afla, de fapt, în spatele imaginii de Prințesă de Wales. Aparent veselă și energică, aceasta este chinuită de gînduri diverse.

„Nu mă tratează ca pe o prințesă, de parcă nici nu știe cine sînt.” Diana este îndrăgostită cînd spune asta, este momentul în care s-ar părea că salvarea ei a venit. Însă, „dacă mă căsătoresc cu tine, trebuie să mă căsătoresc și cu toată lumea, îi va răspunde cel cu care este dispusă să fugă în lume”.

Confuză, dezamăgită și încolțită de presă, Diana se împarte între două vieți: cea intimă, pe care încearcă să o protejeze de ochii tabloidelor și cea publică. Într-o permanentă căutare a fericirii, a iubirii și a liniștii interioare, ea, „prințesă a inimilor”, implicată în acțiuni de caritate în toată lumea, este sortită, se pare, suferinței. Faima de care mulți s-ar bucura nu-i aduce decît nefericirea, singurătatea și, în cele din urmă, moartea.

Naomi Watts, nominalizată la Zmeura de Aur pentru Cea mai slabă actriță și la Oscar pentru Cea mai bună actriță, a fost acuzată de criticii de film de la The Independent că „nu seamănă suficient cu personajul pe care-l interpretează”, filmul primind nota 3, dintr-un maximum de 5 puncte. „Filmul nu reușește să fascineze și nu aduce mare lucru în plus față de ceea ce se cunoștea deja despre viața prințesei. Filmul nu explică deloc complexitățile și contradicțiile personajului”, au afirmat criticii de la The Telegraph, care au acordat filmului nota 2, din punctajul maxim de 5.