Divergent

Titlul filmului: Divergent
An apariție: 2014
Durată: 139 minute
Gen: Acțiune, Aventură, Romantic, SF
Distribuție: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet, Ashley Judd

Ecranizare a romanului bestseller cu același nume, scris de către Veronica Roth și lansat în 2011, filmul „Divergent” aduce în atenția spectatorilor un viitor nu foarte îndepărtat în care ordinea socială este bazată pe rigoare și control. Cu o regie semnată de Neil Burger, pelicula prezintă o societate  bazată pe împărțirea populației în categorii delimitate de natura dominantă a individului.

Acțiunea filmului o are în prim-plan pe Beatrice Prior (Shailene Woodley), o tînără care este pusă în situația de a face o alegere care îi va schimba viața. Aceasta trebuie să își regăsească locul în societate, iar încercarea sa se va transforma într-o aventură, în care personajul va fi supus unor situații limită. În urma testării lui Beatrice pentru a determina în care din categoriile sociale se încadrează, acesta descoperă că nu aparține niciunui grup, căci ea este diferită, divergentă.

Acest lucru o pune în pericol, deoarece cei aflați în tabăra inamică sunt preocupați cu prinderea și uciderea persoanelor ca ea. Fiind nevoită să se ascundă, Beatrice Prior își va pierde statutul de fată obișnuită atunci cînd li se va alătura Neînfricaților, din care face parte și Numărul Patru (Theo James). Aceasta dobîndește o nouă identitate, Tris, iar provocările la care este supusă sunt menite să îi testeze curajul și forța fizică.

Odată ce aceasta reușește să treacă toate probele la care este supusă, adevărata luptă izbucnește. Societatea condusă de către Abnegație va fi sabotată de către tabăra inamică, Erudiții, conduși de Jeanine (Kate Winslet). Trăind într-o lume în care a fi diferit te condamnă la moarte, Tris descoperă pe parcurs că nu este singura de acest tip. Personajul ei va lupta alături de Numărul Patru pentru o schimbare care va reinstaura pacea între categoriile sociale, chiar dacă aceasta  implică sacrificii. Acțiunea filmului este completată de efectele vizuale, precum și de o coloană sonoră a cărei nume îi includ pe Ellie Goulding și Woodkid.

Pelicula a obținut scorul de 7,6 pe site-ul de specialitate IMDB (Internet Movie Data Base) și un procent de apreciere din partea publicului de 79% pe site-ul Rotten Tomatoes.

Romanul „Divergent” reprezintă doar prima parte a poveștii scrise de Veronica Roth, acțiunea continuînd în cadrul volumului al-II-lea, „Insurgent”, care a apărut în anul 2012. Summit Entertainment a declarat că a dat undă verde producerii unui nou film, bazat pe cel de-al doilea roman, urmînd ca acesta să fie lansat în jurul lunii mai 2015. Astfel, Divergent va deveni încă una din francizele hollywood-iene, producătorii dorind să lanseze și un al treilea film.

În România, premiera filmului a avut loc pe data de 21 martie a.c.