A vrut sa fie fotograf ca sa fie in centrul atentiei. Si se pare ca planul lui a reusit din moment ce nu este revista de moda pentru femei sau barbati din Romania in care sa nu apara coperte sau imagini semnate de Alex Galmeanu. Lucreaza cu aproape toate agentiile de presa si casele de discuri romanesti si a realizat fotografii pentru BBC. Se considera norocos pentru ca si-a uitat haina in casa presedintelui. Inca din liceu a realizat ca fotografiile aduc bani si pentru ca afacerea cu scutiri medicale false nu putea sa tina o viata, s-a oprit la fotografie.

Majoritatea fotografilor cu notorietate sunt barbati.  Este atractia pentru tehnologie sau viziunea barbatului cea care face diferenta?

Probabil ponderea se reflecta si in numarul total al practicantilor acestei arte/meserii. Majoritatea femeilor sunt interesate de alte lucruri. Fotografia are si o doza ridicata de efort fizic (mai ales cea de reportaj), sunt echipamente de carat, conditii de lucru dificile sau inconfortabile. Poate conteaza si lucrul acesta. Totusi, daca este sa luam exemple din exteriorul tarii, unul dinre cei mai apreciati fotografi din SUA este o femeie, asa ca nu este neaparat o regula.

Cum e Alex Galmeanu fara aparat de fotografiat in mana?

Probabil sunt destul de plictisitior. Datorez foarte multe aparatului de fotografiat. El m-a facut ceea ce sunt, atat cat sunt. Ma simt destul de stingher cand nu am camera la mine.

Ce compromisuri ati facut pentru a ajunge un fotograf de succes?

Din punctul acesta de vedere sunt un om fericit. Compromisurile mele sunt minore, aproape inexistente. Am sansa sa fac ce imi place si sa fiu platit pentru asta. Este o situatie ideala. Compromisuri sunt de nivelul unor sedinte foto ce probabil nu trebuia sa le fac sau altele pe care le-am facut mai mult pentru bani decat din convingere. Dar nu este vorba de evenimente ce sa imi fi modificat traiectoria.

Mai sunt astazi suficiente o diploma, un aparat performant si ceva talent ca sa construiesti o cariera in fotografie?

Pe langa toate acestea este nevoie de noroc, marketing, divese cunostinte din domenii conexe, relatii, prezenta de spirit, inspiratie si multe altele.

Fotografia publicitara este arta, fara discutie

E fotografia de publicitate este mai prejos decat aceea pur artistica?

Fotorafia publicitara este arta fara discutie, dar este o arta pragmatica, oarecum concentrata pe comert ceea ce nu e neaparat rau. Sa convingi niste oameni sa cumpere un produs doar pe baza unei fotografii este o performanta.

Multe din lucrarile dumneavoastra au ca subiect femeile. Exista astazi un tipar, o femeie universala?

Da, exista ideea femeii universale sau mai degraba standardizate. Exista niste canoane ale frumusetii contemporane ce are reguli aberant de stricte. O femeie este frumoasa daca are nu stiu ce raport intre coapse, talie si bust sau are o anumita inaltime. Fotografia, in special cea de moda, vinde o situatie aspirationala, o femeie ideala destul de departata de medie sau de situatia reala. Nu stiu daca este corect din punct de vedere uman si sunt destule exemple si trenduri contrare sau de lupta impotriva curentului dar asta este situatia.

Care vi se pare cea mai interesanta parte a corpului unei femei?

Nu cred ca imi plac femeile pe bucati, ci cu totul. Cea mai interesanta parte a corpului unei femei este corpul in sine. Important este sa existe o armonie, nu pot sa consider sanii sau mainile sau picioarele ca fiind scoase din context

Ati colaborat la reviste care se adresau ambelor sexe. Isi doresc femeile alt mesaj decat barbatii de la o fotografie?

Sunt mesaje diferte sau mesaje asemanatoare spuse diferit. Nu este greu de aflat diferenta, este ca in viata. Femeile sunt foarte interesate de moda, iar barbatii de fotbal sau de femei.

Iustina Ambrono

Ramona Balaban

Alex Galmeanu, fotograf, de portrete si moda s-a nascut la data de data 29 octombrie 1978. A colaborat cu publicatii ca Esquire, Cosmopolitan,  Beau Monde, Prevention. A fost implicar in campanii publicitare la nivel local si national pentru Orange, Samsung, HP, Vel Pitar, Mc Donald’s, Ulker, L’Oreal, Sara Merkur, Adorama, Pfizer, Sensi Blu, Antena 1, Antena 3, Kiss FM,Prima TV, Realitatea TV, Radio Guerilla, Star FM, Pizza Hut, City Pharma, Ma Damme, Duffa, Omo, Boom, Elmiplant, Medrom, Banc Post. Unul dintre evenimentele pe care le-a realizat a fost expozitia personala „Peope I Know” in aprilie 2005 la Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, unde a expus o colectie de aproximativ 100 de portrete ale unor personalitati romanesti. In 2006 a castigat Marele Premiu si Premiul pentru cea mai buna idee in cadrul premiilor Audi Photo Academy Awards.

In aprilie 2009, a participat la proiectul „Project 112”, care a avut ca tema principala violenta domestica. Alex Galmeanu a  prezentat cu 24 de portrete masculine ale unor personalitati din Romania, puse in situatia de victime.