Urmăresc de ceva vreme update-urile rătăcite despre starea aeronavei dispărute a companiei aeriene Malaysia Airlines. Au trecut 20 de zile de cînd radarele oficiale au pierdut contactul definitiv cu Boeing-ul 777. Spun „update-uri rătăcite” pentru că valul de informații ce a inundat site-urile de știri și televiziunile pe 8 martie s-a spart încet în bucăți, iar subiectul s-a topit, fără a fi resuscitat în posibile clarificări, și descoperiri.

Mai aflăm din când în când că „datorită vremii, căutările în Oceanul Indian au fost întrerupte”. Sau că sînt reluate ulterior și mutate câteva mii de kilometri mai la nord, sud, est sau ce puncte cardinale doriți. E la alegere, mare lucru nu se știe, oricum, despre avion așa că putem să apucăm pe ce direcție dorim. „Sateliții și-au schimbat direcția de căutare într-o nouă zonă”, anunță BBC News în această dimineață. Schimbare de planuri, din nou, după ce „o sursă credibilă” a oferit informații despre aeronavă.

se presupune doar că anumite materiale de pe anumite imagini ar putea fi anumite părți ale avionului

În toată această învălmășeală există și profitori. Mai apar știri răzlețe cum că avionul ar fi găsit. Ochii ți se deschid atunci și te repezi cu un dublu-click spre corpul știrii, ca să afli că se presupune doar că anumite materiale de pe anumite imagini ar putea fi anumite părți ale avionului. Lucru care nu denotă, desigur, decît o anumită manie a click-urilor și a vizualizărilor.

Haos dirijat în planul căutării, mister total în cazul motivului pentru care Boeing-ul a dispărut de pe ecranele radarelor. Experții sînt în continuare induși în eroare de puținele informații și imagini pe care le au, rudele celor 239 de pasageri, îndoliate, iar lumea întreagă, în așteptarea unui nou val informativ care să clătească rapid curiozitatea. Să ne lovească informația, o așteptăm.

Sursă foto: Parade Condenast