„Ziarul de Iaşi” (www.ziaruldeiasi.ro) relatează astăzi despre situaţia dificilă în care se află Regia Autonomă de Transport Public din Iaşi, din cauza datoriilor acumulate. Astfel, pînă la sfîrşitul anului trecut, compania a adunat 180 de milioane de lei datorii, dintre care 90% sînt sume restante la bugetul consolidat al statului. Conform publicaţiei, pentru că regia de transport nu a intrat în insolvenţă, datoriile cresc în continuare, fiind posibil ca acestea să aducă compania în aceeaşi situaţie cu CET, firmă care a intrat în faliment în urmă cu două săptămîni. Dintre sumele pe care trebuie să le returneze, regia trebuie să plătească statului 20,7 milioane lei la bugetul asigurărilor sociale, 42,8 la fondul de şomaj şi la sănătate 2,2 milioane. Pe lîngă acestea se mai află şi 85,5 milioane de lei dobînzi şi penalităţi, plus datorii din contractele mai vechi şi din neplata taxelor şi impozitelor.

Din publicaţia „Bună Ziua Iaşi” (www.bzi.ro) aflăm astăzi despre problemele în rîndul călătorilor cauzate de schimbările traselelor RATP în oraş. După ce, începînd cu această săptămînă, tresele 1 şi 2 au fost suspendate, tramvaiul 5 e asigurat de autobuze, iar tramvaiul 13 circulă pe ruta Copou-Tătăraşi Nord, de la primele ore ale dimineţii, mijloacele de transport în comun au fost supraaglomerate. De asemenea mulţi ieşeni populau staţiile de autobuze fără să ştie ce mijloc să folosească. Mai mult decît atît, autobuzele care asigură traseele de tramvai sosesc în staţii supraîncărcate.

„Evenimentul Regional a Moldovei” (www.evenimentul.ro) scrie astăzi despre investiţiile anuale pe care le face primăria Iaşului în conturile a 21 de biserici locale, în funcţie de disponibilităţile financiare. Astfel, din bugetul Primăriei, merg anul acesta către locaşurile de cult 500 mii de lei, bani care sînt destinaţi modernizării sau construirii de biserici. În acest sens, publicaţia pune în contrast sumele atrase de biserici anual cu cele absorbite de clădirile aflate tot în administraţia Primăriei, dar care se află în paragină