Sîmbătă, 24 noiembrie, la Fab Lab Iași a avut loc atelierul de storytelling „DoR pe Drum”, inițiativă lansată de DoR, revistă de jurnalism narativ din România. Atelierul a fost susținut de două antreprenoare locale – Irina Sava, fondatoarea studioului de graphic design Urban Gemini și Georgiana Ghiciuc, fondatoarea agenției de marketing Beaglecat. Discuția a fost moderată de jurnalistul și unul dintre fondatorii revistei DoR, Cristian Lupșa.

În cadrul evenimentului a fost lansat și „Ghidul 24/7: Femei și antreprenoriat”, ediție marca DoR dedicată femeilor care au pornit în afaceri în domenii creative și modului în care au depășit provocările aduse de acestea.

Cristian Lupșa a animat discuția de început cu cîteva cuvinte despre revista DoR. „Am pornit la drum acum nouă ani cu o revistă tipărită și miza noastră a fost de la început să spunem cît mai bine povești complicate din România în care trăim”.
Apoi, a explicat motivul organizării atelierului. „Sînt convins de faptul că voi vă vedeți între voi și că inițiativele voastre sînt cunoscute, dar nu știu cît de des apucați să discutați despre ce merge și ce nu, care sînt dilemele și problemele voastre. Și de asta am venit aici, să facilităm o conversație cu puțin ajutor din partea antreprenorilor locali”.

Georgiana Ghiciuc a povestit despre căile complicate ale antreprenoriatului, menționînd că a început să creeze conținut media pentru clienți pe Beaglecat acum patru ani „Am avut niște momente în cariera mea de antreprenor în care am zis că lucrurile nu merg ok și că mai bine mă duc să mă angajez undeva și să-mi fac treaba foarte bine acolo. Dar m-am gîndit întotdeauna că ceea ce apreciez eu cel mai mult la partea de antreprenoriat nu sînt abilitățile de marketing, ci libertatea, și anume faptul că pot să lucrez și din Berlin, cînd am posibilitatea să-mi iau două zile libere fără să mă tragă cineva la răspundere, că pot să lucrez într-un mediu așa cum îl vreau și cu oamenii pe care îi aleg eu”, a explicat Georgiana Ghiciuc, care face naveta între Iași și Berlin.

Irina Sava a lucrat mai întîi într-o agenție de publicitate. Apoi, și-a dorit să interacționeze și cu clienții, devenind graphic designer la primul spital privat din Iași. De pe urma acestor experiențe s-a gîndit să-și înființeze o agenție mică, cu doi-trei angajați. „Primul client a venit la mine că mă recomandase cineva. Cu studioul Urban Gemini am avut un start foarte, foarte timid din punct de vedere financiar și din toate celelalte puncte de vedere”. Întrebată, din public, ce o motivează să-și continue alegerea de a fi antreprenor aceasta a mărturisit că nici nu ar putea și nici nu-și dorește să facă altceva.

Ambele invitate au subliniat, în final, că acum nu este doar Bucureștiul pe hartă și că prin evenimentele și proiectele care se desfășoară în întreaga țară, au fost scoase în evidență și celelalte orașe. Acestea au încurajat apariția micilor inițiative, din orice parte a țării ar fi acestea.

În cadrul acestui eveniment vineri, 23 noiembrie, s-a desfășurat și un atelier de povești vizuale, susținut de Oana Barbonie, art director la Școala9, publicație online creată de DoR, dedicată educației preuniversitare.

„DoR pe Drum” este un proiect susținut de revista trimestrială DoR, cu scopul de a vizita comunitatea de cititori și suținători ai revistei din afara Bucureștiului. Pînă la sfîrșitul anului, DoR și-a propus să povestească prin mai multe orașe din țară provocările prin care a trecut. Următoarele ateliere de storytelling se vor desfășura la Timișoara, Sibiu și Cluj.