Astazi, 3 noiembrie, in Sala de Conferinte din Corpul R al Universitatii “Alexandru Ioan Cuza” Iasi, s-au desfasurat prelegerile din cadrul manifestarii “Team ADventure”, reprezentand cea de-a doua etapa a Festivalului Concurs de Strategie Publicitara si Relatii Publice organizat de catre Asociatia Europeana a Studentilor la Relatii Publice si Comunicare (PRIME) Iasi a Facultatii de Filosofie si Stiinte Social-Politice.

La conferinta, trei specialisti din domeniul PR-ului au dezbatut teme menite sa-i ajute pe toti interesati de stiintele comunicarii, inclusiv pe participantii la concurs. Cel care a deschis seria discutiilor a fost George Nisioiu, Founder & Creative Director INNERPRIDE, vorbind despre comunicarea interna in cadrul proceselor de rebranding. Inca de la inceput, specialistul in PR  a precizat : “Nu va asteptati sa auziti nici concepte din carti, nici chestiuni senzationale, ci idei care, aplicate corect, creeaza o diferenta reala si in activitatea noastra si in rezultatele pe care vreti sa le oferiti clientilor consiliati.” George Nisioiu a explicat participantilor cum comunicarea eficienta nu doar informeaza, ci incurajeaza dialogul, inspira si cum trebuie sa aleaga cu atentie ce , cum , unde si cui spun. In opinia lui, liderii informali, „cei care sunt crezuti de colegi si la care toata lumea apeleaza”, sunt cei carora trebuie prezentate informatiile in cazul comunicarii de brand.  Specialistul remarca tendinta de accentuare a comunicarii electronice, mentionand: „Nimic nu poate inlocui interactiunea si intalnirile directe. Pauza de cafea nu poate fi inlocuita, atunci e momentul in care se discuta orice proiect.”

„De multe ori iubim creativitatea, dar nu si pe cei creativi”

Ruxandra-Lidia Krisan, presedintele Asociatiei AGARTHA, trainer international, PR Politic Freelancer si instructor Tai Chi, a vorbit despre pretul originalitatii, privind aceasta tema din perspectiva creativitatii: „de multe ori iubim creativitatea, dar nu si pe cei creativi.” Ruxandra Krisan a intretinut permanent un dialog cu publicul, propunand un scenariu interesant: „imaginati-va cum veti face PR intr-o lume post- consumerista”.  Ea si-a incurajat viitorii colegi sa iasa din banal, sa fie mai mult decat creativi, adica originali si i-a indemnat : „sa nu cresteti, sa ramaneti dezinhibati, sa nu ajungeti sa ganditi in tipare, sa nu credeti ca daca un monstru sacru al PR-ului a facut sau  a spus ceva, trebuie neaparat ascultat.”

Ultimul invitat, Florin Mare, Managing Partner la  Cardiv Marketing, s-a prezentat in fata viitorilor PR-isti ca un veritabil conservator , convins ca la fiecare proiect trebuie facut acelasi lucru: „ceva nou”. El a vorbit despre creativitatea in publicitate, intitulandu-si prezentarea „Centura de siguranta”, incurajand publicul sa treaca de barierele ce se pun in calea gandirii creative.

Festivalul se va incheia miercuri, 15 noiembrie a.c., cu o Gala de premiere. Team ADventure este un proiect care presupune rezolvarea unor studii de caz puse la dispozitie de companiile partenere si se adreseaza studentilor si masteranzilor de la Comunicare si Relatii Publice, Marketing si Comunicare in Afaceri, precum si de la Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii. Proiectul contine trei sectiuni: inscrierea echipelor in concurs, organizarea unei conferinte si gala de prezentare si premiere. Editia a IV-a a concursului ii are ca parteneri pe Fabrica de ambalaje Exonia, Icar Tours si Grupul Educativa. In plus, in acest an, in paralel cu studiile de caz se desfasoara un concurs de creativitate- Naive ADventure, care propune persoanelor inscrise sa schiteze in maximum 40 de randuri, o campanie de promovare a sucului Naive printre studenti.

Liliana – Gabriela Ginju

Oana Anghelache

Steliana Orasanu