A doua ediție a conferinței internaționale Communication in Action: From Theory to Practice and Back” („Comunicarea în Acțiune: De la teorie la practică și înapoi”) are loc în perioada 7 – 9 octombrie 2019, tema abordată fiind „Comunicarea strategică în era digitală: provocări și oportunități pentru practicieni”. Evenimentul este organizat de Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, împreună cu Universitatea Beira Interior din Covilha, Portugalia și Colegiul universitar Artevelde din Ghent, Belgia. Evenimentul începe joi, 7 noiembrie, la ora 13.00, iar programul complet poate fi consultat pe site.

Sînt așteptați la conferință profesori și cercetători din domeniul științelor comunicării și practicieni, studenți, masteranzi sau doctoranzi interesați de domeniu. Taxele de participare sînt de 60 de euro pentru cercetătorii care susțin lucrări și 30 de euro pentru cei care doresc doar să participe. Studenții au intrarea gratuită.

Vor susține prelegeri: Eduardo Camilo (Universitatea Beira Interior Covilhã, Portugalia), Antonio Momoc (Universitatea Bucureşti), Nicolae-Sorin Drăgan (SNSPA Bucureşti) şi Horea Mihai Bădău (Universitatea Bucureşti).

În ce-a de-a doua zi a conferinţei, 27 de profesori şi cercetători din Iaşi, Bucureşti, Cluj-Napoca, Chişinău şi Bacău vor susţine comunicări pe patru teme: Relaţii publice; Jurnalism şi studii media; Publicitate; Semiotică, retorică şi teoriile discursivităţii. Evenimentul ştiinţific va fi completat cu trei ateliere de Ingrid Verbanck (Colegiul Universitar Artevelde Ghent, Belgia), Romina Surugiu (Universitatea Bucureşti) şi Oana Anghel (Consiliul Naţional al Audiovizualului).

Temele propuse pentru atelierele de lucru sînt: Vizarea audienţei pe Google, Facebook şi Instagram; Scriere digitală și Informare şi dezinformare: reguli şi practici.

Prezentarea lucrărilor se va realiza în limbile engleză și franceză, iar o selecție de lucrări va fi publicată într-un număr special al revistei „Argumentum – Caietele Seminarului de Logică discursivă, Teoria Argumentării și Retorică”.

„Efectele revoluţiei digitale afectează într-o măsură considerabilă profesiile circumscrise comunicării strategice, precum jurnalismul, relaţiile publice, publicitatea şi comunicarea publică. Succesul practicienilor din aceste domenii este condiţionat în mod necesar de utilizarea unor instrumentele de comunicare electronică din ce în ce mai diverse şi sofisticate. Manifestările academice care îi reunesc pe educatorii şi practicienii din sfera comunicării strategice, precum conferinţa internaţională pe care o găzduim la Iaşi, facilitează schimbul de experienţă şi favorizează adaptarea serviciilor de comunicare strategică la exigenţele revoluţiei digitale. Fenomenul revoluţiei digitale este mult prea dinamic şi complex pentru a fi cercetat prin demersuri singulare. Este nevoie de o minte sui generis (connected mind), ce poate fi obţinută prin interconectarea minţilor actorilor individuali”,

a declarat conf. univ. dr. Gheorghe-Ilie Fârte, președinte al comitetului de organizare al conferinței.

În prima ediție a conferinței a fost dezbatută tema „Reducerea decalajului dintre teoria comunicării și practica din țările CEE”. Ediția trecută, în cadrul atelierului, s-a discutat pe tema „Fake news”. Anul trecut au susținut prelegeri publice trei invitați speciali, iar anul acesta numărul s-a dublat.

Sursă foto: Pagina de Facebook a Conferinței Comunicarea în Acțiune