Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic (DPPD) al Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara „Ion Ionescu de la Brad” (USAMV) isi extinde incepind cu acest an universitar aria de aplicabilitate a proiectului ce urmareste dezovoltarea unei tehnici care sa-i faca pe studenti „sa invete sa invete”, desi primeste mai putini bani din partea finantatorilor. „Fiind an de criza ne-au dat voie sa modificam planul initial, insa finantarea din acest an este mica, desi avem promisiuni ca in anul urmator vom primi decontari.”, a mentionat prof. univ. dr. Mihai Stanciu, coordonatorul proiectului si directorul DPPD.

Programul, finantat de catre Autoritatea Nationala pentru Cercetarea Stiintifica (ANCS) cu 136.000 de lei este aplicat la 500 din cei 2500 de studenti inscrisi in anul universitar 2009-2010 la USAMV. „Am aplicat la sfarsitul semestrului I un chestionar sa vedem care e opinia studentilor in ceea ce priveste dificultatile de invatare. Pe primul loc a fost lipsa deprinderii de invatare, apoi lipsa motivatiei invatarii, foarte aproape una de cealalta, ca in final sa apara dificultatile de ordin financiar. Pe baza acestor rezultate am incercat sa ii ajutam. Am organizat mai multe seminarii in care am urmarit urmatoarele aspecte: cum sa elaboram o fisa de lucru, prezentarea unui proiect independent sau in grup, elaborarea unui plan de cercetare experimentala, elaborarea si sustinerea unei lucrari stiintifice. Studentii au manifestat progrese fata de rezultatele primelor chestionare”, a explicat prof. univ. dr. Mihai Stanciu.

Proiectul a inceput in anul 2008 sub titulatura „Dezvoltarea competentei metacognitive la studentii din anul I (a-i invata pe studenti cum sa invete)” si, incepind cu acest an universitar va fi testat si la nivelul studiilor de master, pentru a putea inregistra evolutia deprinderilor de invatare la studenti de la intrarea pina la iesirea lor din facultate. „Am vazut ca este singurul proiect din domeniul stiintelor socio-umaniste abordat cu tenta pedagogica. Tematica este extrem de importanta, nu spectaculoasa, in ceea ce priveste abilitatea studentilor de a folosi tehnici de invatare eficienta. Este esentiala pentru ceea ce se numeste invatarea in viata.”, a mai adaugat prof. univ. dr. Mihai Stanciu. Realizat in parteneriat cu universitatile agronomice din Bacau si Suceava, programul isi propune sa evalueze metodele de invatare a studentilor, incercand imbunatatirea acestora.