(LIFE, 12:00) – ONLINE – SUMMIT – BLOGGERI / Bloggerii si antreprenorii s-au intilnit la SMS Iasi.
(CUZANET, Iasi, 5 martie) – Social Media Summit (SMS) a reunit ieri, 4 martie, bloggerii din Iasi cu specialistii in social media si comunitatea regionala de business din Moldova. Evenimentul regional SMS s-a desfasurat in Sala Cuza e hotelului Unirea, din Iasi.
La conferinte au participat oameni influenti din mediul online si specialisti in social media din Iasi si din tara. Evenimentul organizat de revista Biz se inscrie in seria intilnirilor nationale dedicate influentei mediului online, strategiilor de marketing si networking.
Discutiile purtate in cadrul conferintelor au propus raspunsuri pentru o serie de preocupari precum: posibilitatea promovarii unei afaceri in 140 de caractere pe Twitter, asteptarile antreprenorilor de la social media si modul in care utilizeaza companiile retelele sociale pentru promovare, modalitatea prin care reteaua de socializare Facebook poate fi folosita pentru cresterea vinzarilor sau credibilitatea LinkedIn pentru antreprenori. Statistici recente referitoare la social media din Romania arata ca exista peste 2,4 milioane de utilizatori Facebook, 3 milioane de cititori de bloguri, peste 40.000 de conturi Twitter si peste 370.000 de conturi in reteaua LinkedIn.
Influenta bloggerilor
SMS Iasi a fost organizat in trei conferinte: „Social media in Romania de azi”, “Social media pentru afaceri” si “Tactici si strategii pentru social media”.
Conferinta care a avut ca tema „Social media in Romania de azi” a fost moderata de Marta Usurelu, redactor-sef la revista Biz. In premiera, a fost facut public „Top 100 Bloggeri din Romania”, realizat de Zelist si Biz. Topul prezinta cei mai importanti bloggeri din Romania, clasificati pe regiuni, precum si cele mai urmarite conturi de Twitter. Intr-un clasament al oraselor importante pentru social media, Bucurestiul se afla pe primul loc, fiind urmat de urmat de Cluj-Napoca, Timisoara ÅŸi Iasi.
Ciprian Gavriliu (fondator PlayTheBalls), Catalin Tenita (TreeWorks) si Cristian China-Birta (antreprenor online) au discutat despre cit de dezvoltata este social media locala si cum se dezvolta blogosfera locala in Romania. Cristian China-Birta a apreciat ca „trebuie sa se incerce iesirea din poezie, blogosfera trebuie sa gaseasca pentru cine sa scrie”, iar Catalin Tenita a afirmat ca „blogosfera si twittosfera au ajuns la un platou”, fara posibilitati prea mari de crestere.
Retele sociale pentru antreprenori
Conferinta “Social media pentru afaceri” a fost moderata de Cristian Manafu, consultant social media. Bobby Voicu (blogger, antreprenor online), Cristi Dorombach (blogger) si Alexandra Sanduleasa (specialist social media) au sustinut faptul ca blogosfera a crescut pina la un nivel care poate sustine campanii, dar care nu poate oferi si niste linii directoare. „Campaniile de succes din social media depind de oamenii care sint implicati: participantii la campanie si compania in sine”, a spus Bobby Voicu referitor la succesul unei campanii de marketing in mediul online. Acesta a adaugat ca „offline-ul este cea mai importanta parte a online-ului”. Cristi Dorombach a adaugat ca „in principiu, din social media face parte fiecare utilizator de internet”.
Vinzari prin intermediul Facebook
Conferinta “Tactici si strategii pentru social media” a fost moderata de Cristian China-Birta si s-a axat pe teme precum: crearea campaniilor pe bloguri, Facebook si Twitter, utilizarea social media in vinzari si metode de a folosi Linkedin si Twitter in afaceri. Marius Sescu (marketer, blogger), Adrian Monoranu (consultant de marketing), Claudiu Florea (managing partner WunderKid) si Tudor Galos (Windows Business Group Lead la Microsoft Romania) au discutat despre strategiile de folosire a celor mai populare retele sociale pentru branding si cresterea vinzarilor, despre pasii cheie de utilizare a resurselor social media pentru networking personal si noi parteneriate de business si despre posibilitatile de crestere a vinzarilor cu ajutorul retelelor de socializare.
Social Media Summit se desfasoara la Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi, fiind cel mai important eveniment anual regional dedicat influentei mediului online, strategiilor de marketing prin social media si networking. / Georgel Costita
Niciun comentariu