Lect. univ. dr. Patricia Bertea de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC), cofondator Brandweb, a susținut trainingul „Brandul personal în studenție” marți, 19 noiembrie 2019, în sala 501 a căminului C5. Cei 23 de studenți care au participat au aflat cum își pot crea și dezvolta propriul brand pe perioada facultății și cum se pot face remarcați pe piața muncii.

Șerban Vornicu, șef al Biroului Alumni și inserție pe piața muncii de la UAIC, a vorbit despre seria NEXT STEP, din care face parte trainingul de brand personal. „Acestea punctează diferite teme, în principal de orientare în carieră, de adaptare la viața de student și de conectare a studenției cu piața muncii”, a declarat Șerban Vornicu.

Patricia Bertea a expus o strategie de creare a brandului personal în trei pași, primul fiind definirea pieței țintă, în cazul studenților – profesorii și ceilalți studenți. Al doilea pas este analiza concurenței, cum ar fi obținerea de burse de merit sau de studiu. Ultimul pas este crearea efectivă  a brandului personal. „Tot ceea ce înseamnă partea de reputație o construiți în timp. Nu veți reuși să vă creați un brand personal în primul semestru din anul I. Trebuie să alocați timp și trebuie să fiți conștienți de acțiunile pe care le faceți și de consecințele acestor acțiuni”, a subliniat lect. univ. dr. Patricia Bertea.

În continuare, aceasta a evidențiat trăsăturile esențiale pentru un antreprenor de succes, cea mai importantă fiind autenticitatea, întrucît nu poți reuși pe piața muncii cu un brand personal care nu te reprezintă, iar principiul american „fake it until you make it” (en: prefă-te pînă îți iese) nu se aplică pe partea de marketing. „Autenticitatea este importantă, deoarece nu vei putea duce un brand care nu te reprezintă. Poți porni cu un brand personal ca să «ataci» o anumită piață, dar asta nu înseamnă că vei reuși să faci ceva pe termen lung. Eu cred foarte mult în autenticitate”, a declarat Patricia Bertea.

O altă trăsătură importantă este unicitatea în brandul personal, ceea ce are un antreprenor în plus față de concurență, factorul de diferențiere. „În marketing există ceea ce se cheamă poziționare pe piață prin diferențiere, ceea ce înseamnă că stai și studiezi piața, identifici ceea ce se întîmplă pe piață și găsești acel lucru care te diferențiază de concurență, acel lucru care este doar al tău ”, a evidențiat Patricia Bertea.

Spre final, ea a vorbit despre conceptul de storytelling (o poveste definește și susține un brand, ii conferă credibilitate), despre importanța încrederii în brandingul personal, despre importanța conținutului în brandingul personal (conținut care să se axeze pe educație, timp liber), cît și despre importanța rețelelor de socializare. „Social media, în momentul de față, este cel mai important canal de comunicare, care pe voi vă poate ajuta să vă creați un brand personal. ”

Trainingul a făcut parte din seria „NEXT STEP. Traininguri realizate de alumni UAIC”, care implică activități de orientare profesională susținute de absolvenți UAIC, actuali profesioniști în domeniile lor de activitate.