Angajații Serviciului pentru Studenți, Orientare în Carieră, Inserție Profesională și Alumni de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași au participat vineri, 23 noiembrie, la un workshop intitulat „Alcoolul între mit și realitate”. Activitatea a fost susținută de către Ionela Darcaci, psiholog la Asociația Cluburilor Alcolicilor în Recuperare (ACAR) și s-a desfășurat în Sala de Conferințe a Căminului C5 din Complexul studențesc „Titu Maiorescu”, începînd cu ora 14.00.

„Inițiativa de a susține o astfel de activitate a venit din partea universității și, avînd în vedere că noi răspundem afirmativ la toate solicitările, indiferent de categoria socială, de persoane care au nevoie de informare sau prevenție, am acceptat această invitație cu mare drag. Solicitarea prezentă a fost făcută pentru angajații UAIC, dar pe viitor ne vom adresa și studenților”, a declarat Ionela Darcaci.

Workshop-ul a început cu un joc în care participanții, împărțiți în două echipe, au răspuns cu „pro” sau „contra” la întrebări sau afirmații precum „Mă simt atît de trist încît am nevoie de un pahar de vin ca să uit de supărare”. Răspunsurile trebuiau argumentate, iar pe baza acestora, Ionela Darcaci le-a explicat celor prezenți că pornirile către consumul de alcool sînt doar o poftă, iar „pofta trece în maximum 15 minute”.

Psihologul a demitizat, apoi, cîteva legende legate de alcool, explicînd consecințele acestuia la nivel fizic și psihic. Ionela Darcaci a explicat că această substanță nu face decît să creeze iluzia de putere și nicidecum să te facă „să prinzi putere”. Participanții au pus întrebări legate de mitul conform căruia vinul ar ajuta la refacerea globulelor roșii, dar psihologul ACAR a susținut că doar o alimentație sănătoasă poate ajuta la restructurarea acestora, nicidecum alcoolul.

La finalul activității, organizatoarea a prezentat un filmuleț de zece minute în care au fost explicate, pe rînd, daunele pe care consumul de alcool le provoacă în organismul unei persoane. Clipul a fost, de fapt, un colaj din mai multe campanii publicitare din Rusia, țară în care 80% din populația care a depășit vîrsta de 18 ani este consumatoare de alcool, iar 3% dintre consumatori sînt deja alcoolici cronici.