Intr-o Londra sfisiata de razboi, nebunia se ascunde in metrouri si subsoluri darimate. Doua femei si un poet formeaza un triunghi cu drepte ruginite. Vera (Keira Knightley), cintareata de cabaret si „eterna muza” a poetului galez Dylan Thomas (Matthew Rhys), este indragostita de nevroticul poet, dar se imprieteneste cu sotia acestuia, blonda zburdalnica Caitlin MacNamara (Sienna Miller). Atmosfera de vintage, aerul boem si senzualitatea primei scene te invita la un film plin de coloratura, dar sec prin continut ideatic. Patru relatii zbuciumate, neintelese dar, in acelasi timp, cuceritoare pentru firile romantice. Egoistul poet, de care sint indragostite atit Vera cit si sotia lui Caitlin, penduleaza nehotarit intre cele doua femei si se trezeste incolacit in propria poezie. Se refuleaza in mediul sau stihinic si de acolo isi urmareste muza si sotia cu frustrarea unui esec de rima. Caitlin il iubeste si intuieste pasiunea lui pentru cintareata boema, cu care avusese o relatie in adolescenta. Vera de asemenea il iubeste, dar prefera sa se marite cu un soldat fara inertii sentimentale. Jocul se concentreaza atunci cind soldatul William Killick (Cilian Murphy) pleaca la razboi. Ilustrata este stearsa. Prin ironie, cele doua femei devin cele mai bune prietene, iar „artistul” ramine in afara ramei, cu unica optiune de a le urmari de dupa o perdea de matase. Noile insertii – copiii Verei si ai lui Caitlin nu indulcesc situatia. Confruntarea se muta pe un plan inaccesibil barbatului. Doar amintirile si rugile Verei mai dau consistenta peliculei.

Un trailer promitator prin coloratura imaginilor. Dar doar atit. Personajele sincopate se pierd in frustrari si singurele atribute care le mai scot la rampa sint palaria lui Caitlin si rochiile brodate cu atentie.

Lina Vdovii