Reporterii CuzaNet te invita la filmul care arata ca nu toata lumea trebuie sa fie inteligenta ca sa faca rost de bani. Iti trebuie omul incarcat potrivit cu probleme, un cd si pornesti la drum cu santajul. „Citeste” si mergi sa vezi filmul!

„Citeste si arde” e o comedie neagra cu si despre oameni ce ar trebui sa mearga pe strada in camasi de forta. Dar cum analizele psihiatrice sunt scumpe pentru marea majoritate, altii s-au gandit ca pot sa faca din asta un…film. In subsidiar, scenariul vorbeste despre tragedia umana a idiotilor si ii lasa pe cei mai buni actori americani sa-i interpreteze si sa-si exerseze muschii faciali prin rasuri hilare, de oameni mai mult sau mai putini plecati de-acasa.

O sa va mirati cand il veti privi pe sex-simbolul Brat Pitt in ipostaza tulburatoare, a unui paranoic care se „indragosteste madlly” de un George Clooney, retardat mintal. Frances McDormand evolueaza din „Fargo” in rolul unei idioate patentate care se gandeste doar la liposuctii si mariri de sani, operatii pe care la va plati in urma santajului pus la cale cu prietenul ei. Ingredientele obisnuite pentru obtinerea de senzatii tare sunt la locul lor : impuscaturi, urmariri de masini, multe victime si multe doze de umor negru.

Subiectul filmului este destul de complicat si aici as scadea puncte scenaristului, in special la capitolul realism. Un agent CIA alcoolic care demisioneaza si isi pune intreaga sa viata pe un cd este chemat la divort de catre sotia sa. Aceasta ii copie toate informatiile pe care le avea in calculator, inclusiv cateva date secrete ale guvernului. Din pacate, informatiile ajung pe mana unor santajisti care nu fac altceva decat sa complice lucrurile.

La fel ca „The Big Lebowski”, „No Country for Old Men” etc., fratii Coehn continua prin „Burn after reading” trilogia umana a oamenilor fara nici o sansa de reabilitare la conditiile unei vieti normale.

Stefana Barbacariu.

Regia: Ethan Cohen, Joel Cohen
Scenariu: Joel Cohen, Ethan Cohen