O calatorie in timp, efecte speciale care intrec orice limita si o muzica venita dintr-o realitate virtuala marcheaza un fin science-fiction al secolului XXI. Dintr-o avalansa de imagini inzestrate din belsug cu simturi si fantezie devine periculos sa uiti celelalte serii, dar fara indoiala te tintuieste  pe scaunul din fata cinematografului. Reporterii CuzaNet va recomanda filmul de weekend Star Trek IX: Un nou inceput, povestea a doi tineri care fac un slalom prin spatiu si timp dupa bunul lor plac pentru a salva cativa prizonieri. Dar ceea ce pare a fi usor la inceput se transforma treptat in cea cea mai mare aventura inter-galactica din viata lor.

Inceputul peliculei nu pare deloc promitator :un tanar disperat dupa multa adrenalina goneste in praful desertului o masina „red-bull” a viitorului, fiind urmarit de un politist, desigur, inter-galactic. Baiatului(Chris Pine), fiul comandantului Jimmy Kirk si viitorului sau camarad Spock (Zachary Quinto) li se ofera sansa de a participa la o actiune de salvare a unui prizonier din mainile raufacatorului romulan Nero (Eric Bana). Aflati la bordul navei-stelare Enterprise, cei doi vor trebui sa asculte de pionerii traker-ilor si anume McCoy, Uhura, Scotty, Sulu si Chekov. Urmeaza salturile spatiale de pe planeta Earth pe planeta Vulcan  si o multime de explozii proportionate care nu fac altceva decat sa ajute scenariul sa se ridice la nivelul creatiei cinematografice. I-as scadea puncte regizorului la capitolul doze de adrenalina care abunda si lasa in afara oricarui sistem solar, umorul. Esuarea navei-mama in plin inghet si ideea ca operatiunea aduce doar pierderi declanseaza un nou moment de tensiune in care protagonistii Spock, Uhura si Kirk trebuie sa se gandeasca la o alta strategie de a salva rasele civilizate din Univers. Decorurile, costumatiile si coloana sonora accentueaza cu fiecare secunda  o posibila linie de evolutie a omenirii si te intrebi in scaunul tau daca viitorul poate sa arate astfel? Punctele tari ale fimului constau in planete care se autodistrug, gauri negre, materii rosii, teleportari de personaje si o intreaga aventura care se identifica cu fiecare spectator in parte fie el trakker sau incepator in a pilota navete-spatiale.  In ambele cazuri scopul lui J.J. Abrams a fost atins si anume, reinventarea cu talent a unei culturi proprii.

Stefana-Barbacariu