Marţi, 17 mai a.c., în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a avut loc un eveniment de prezentare a ofertelor de angajare ale Companiei XEROX. Firma face, astfel, recrutări în rândul studenţilor interesaţi s] se angajeze încă din timpul facultăţii.

Întîlnirea a debutat cu o prezentare a membrilor echipei şi, respectiv, a poveştilor de viaţă ale acestora.

În continuare a fost prezentată o scurtă istorie a companiei, provocînd la discuții persoanele aflate în sală. De asemenea, s-au prezentat şi posturile oferite de companie (Manager Resurse Umane, Customer Care, Contabilitate, Finanţe, Comunicare şi Marketing), lucrurile ce pot fi învăţate în cadrul companiei („să vezi problema şi să o analizezi din toate unghiurile, respectiv perspectivele posibile”, „să foloseşti cele mai noi tehnologii din domeniu”, „să lucrezi cu oameni din diferite culturi”) și diferenţe faţă de alte companii (gamă largă de profesii, dezvoltare pe mai multe niveluri şi traininguri gratuite).

La finalul evenimentului reprezentanții XEROX au explicat cum ar trebui să arate profilul unui potențial angajat, dar mai ales ce ar trebui să conțină un CV – să fie redactat în limba engleză şi să corespundă funcţiei pentru care se aplică, să conţină ultimele două etape de studii, inclusiv perioada şi specializarea, dar să fie prezentate şi activităţi extraşcolare. Acesta poate fi trimis prin e-mail sau poate fi predat personal la diverse evenimente la care sînt prezenţi membrii echipei XEROX.

„Am organizat acest eveniment la sfîrşitul anului universitar pentru că în această perioadă studenţii îşi caută de lucru. Eu am avut primul interviu de angajare în mai, tocmai înainte de lucrarea de licenţă. Noi preferăm să investim în oameni care ulterior vor pleca, decît să nu investim în oameni şi să rămînă cu noi. Este un risc pe care trebuie să ni-l asumăm. Chiar dacă este pe termen scurt, preferăm să fim noi cei care le deschidem orizontul. Cei care sînt proaspăt absolvenţi nu ştiu ce se ascunde dincolo de XEROX, dar cei care au intrat au rămas. Spun acest lucru deoarece în momentul actual, cei care au plecat, şi aici vorbesc de anul 2015, prezintă o rată de 2%, un procentaj foarte mic”, a declarat Irina Butnaru, lider al administrării serviciilor de HR în cadrul Xerox.

Compania XEROX, lider mondial în serviciile de management al documentelor şi de gestionare a proceselor de business deţine o întreagă gamă de echipamente multifuncţionale şi instrumente software adaptate pentru toate tipurile de companii.

Corporaţia este prezentă în peste 180 de ţări, are peste 140.000 de angajaţi şi a înregistrat venituri de 21,4 de miliarde de dolari (în 2013), conform informaţiilor prezentate în cadrul evenimentului, iar în România aceasta are sedii în Iaşi, Bucureşti, Bacău şi Oradea.