Legenda lui Hercule

Legenda lui Hercule
Regia: Renny Harlin
Cu: Kellan Lutz, Gaia Weiss
Gen: Acţiune, Aventuri
Durata: 100 minute

În ultima producție semnată de Renny Harlin, Legendele Olimpului sînt folosite ca pretext pentru a împleti firul unei povești de dragoste. Abordarea acestui gen este atipică pentru regizor, „Cuttrough Island” fiind singura producție romantică semnată de acesta în cei peste 30 de ani de carieră în industria cinematografică. Însă, din moment ce ambele producții au primit recenzii nefavorabile din partea criticilor, se poate ca să nu se fi orientat prea bine.

În această ecranizare, Hercule, fiul reginei Alcmene (Roxanne McKee) și a lui Zeus luptă pentru a cîștiga mîna prințesei Cretei, Hebe (Gaia Weiss). Acesta va trebui să înfrunte mînia tatălui său vitreg, regele Amphitryon (Scott Adkins), care-i va întinde o cursă în Egipt, dar și dorința lașului său frate Iphicles (Liam Garrigan), care tînjește după aceeași prințesă blondă. Acesta va trebui să-și recîștige libertatea, după ce este vîndtut ca sclav, luptînd cot la cot cu comandantul Sotiris (Liam McIntyre). Singura reminiscență din Legendele Olimpului este partea în care eroul principal îl doboară pe temutul leu din Neema. Apar fugitiv și pasaje care amintesc de creștinism, precum zămislirea unui prunc fără de păcat, sau apariția unui mesager care să-i întărească credința lui Hercule în tatăl său cel nevăzut, care se află pretutineni și care i-a fost alături întotdeauna.

Filmul reunește vizibil elemente din cele mai apreciate producții istorice din ultimii ani. Tema sclaviei amintește de Spartacus, iar cursul poveștii care include descoperirea tatălui Zeu și a abilităților de semi-zeu cu care eroul este înzestrat, precum și întoarcerea acasă pentru a-i confrunta pe trădători amintesc de Gladiatorul. Se simt influnețe din „Urzeala tronurilor” în discurs și mișcările redate cu încetinitorul din timpul luptelor sînt, evident, împrumutate din filmul 300.

Filmările au avut loc în Bulgaria, unde casa de producții Millennium are acum propriul studio. Grafica lasă de dorit, dîndu-ți senzația deseori că urmărești trailerul unui joc video. Momentele cele mai vizibil regizate pe calculator sînt acelea în care Hercule îi rade pe inamici fluturînd două lanțuri cu bucăți de stîlpi în capete sau o sau cu o sabie încărcată electric prin lovitura unui fulger. Cu toate acestea, efectele 3D sînt bine realizate, săbiile și sulițele îndreaptîndu-se spre public cu suficientă verosimilitate.

Acesta este al doilea film inspirat din mitologia grecească în care Kellan Lutz joacă. Primul a fost „Immortals”, unde i-a dat viață unchiului lui Hercule, Poseidon. Actorul principal a declarat că, avînd bustul gol în cea mai mare a timpului, înainte de a se da startul filmărilor obișnuia să facă flotări și genuflexiuni, pentru ca mușchii să-i fie mai încordați atunci cînd se trag cadrele. Forma sa fizică e una de invidiat pentru că Kellan Lutz a primit rolul cu două săptămîni înainte de începerea ședințelor foto. Așadar, forma fizică pe care o vedem în film e cea pe care-o și-o menține și-n afara filmărilor. Aceasta a fost și unul din motivele pentru care a fost ales pentru a juca în acest rol, conform site-ului IMDB.com, fiindcă oricăruialt actori i-ar fi trebui luni de pregătire ca să ajungă la condiția sa fizică. Deși aspectul îl recomandă din plin pentru acest rol, interpretarea sa a fost una ușor crispată, pe alocuri cu un dozaj emoțional nepotrivit.