Suntem in plina campanie electorala. Europarlamentarele bat la usa zgomotos ca un ticait de ceas ruginit. Candidatii sunt ca fructele pe piata. Frumoase si aratoase, te imbie cu culori vii: mai rosii, galbene, verzi, portocalii si cu strigate ispititoare: “Alege bine!”(PSD), “La bine si la greu(PD-L)”. La vreme capricioasa, insa “fructele” se strica. Sub caldura caniculara, promisiunile se topesc pe drumul nemilos al crizei financiare. Europa este fructul exotic pentru politicienii romani: il pot gusta, dar nu il pot inghiti. Uniunea Europeana devine cuvintul cheie in alcatuirea sloganelor politice. De exemplu PNL a ales sintaxa: “Aparam interesul tau in Europa”. Cat de relevant este sloganul pentru a defini, mai ales a apara,  interesul romanului de pretutindeni? “Datorita” crizei, pana la urma transformata intr-un cliseu,  sute de mii de oameni au ramas fara locuri de munca. In situatia de fata un slogan care ar putea atrage atentia ar fi: “Alege europarlamentarul care te va scapa de criza!”. Nici PRM nu se lasa mai prejos, liderii partidului dand dovada de un talent liric, mai ca si Eminescu ar fi invidios: “Doi crestini si patrioti/ Vor scapa tara de hoti!”; “Vreti sa scapati de canalii?/ Votati Vadim si  Becali!”. Se pare ca baile de multime sunt la moda, iar candidatilor cu notorietate le place sa zambeasca votantilor, care pana la urma se gandesc cum ar fi sa aiba un palat de aur si sa mosteneasca bani de la matusi nebanuite.

Of si criza asta! De data asta in campania europarlamentarelor cine stie daca o sa ne mai trezim la usa cu “un mos craciun” sezonier: un pui, faina, unei sau zahar? Este bine sa fim realisti si sa ne multimim cu vizita mai rapida decat vantul a politicienilor in realitatea mai amara ca pelinul.

Pe cine votezi? Criteriile pe baza caruia iti acordezi votul iti apartin in totalitate! Ai grija pe ce “fruct” pui “mana”(stampila). Ai la dispozitie 27 de zile pentru a contempla politic balanta promisiunilor cu realizarea concreta a acestora. Mult success la “piata”!

Anca-Gabriela Cornea