Pacientii Spitalulului Clinic Judetean de Urgente „Sf. Spiridon” vor putea fi informati si isi vor cunoaste drepturile cu ajutorul „Ghidului pacientului”, ce va fi disponibil in varianta tiparita la inceputul lunii noiembrie..Aceasta inititativa a conducerii spitalului a fost pusa in practica odata cu angajarea unui manager al calitatii.

Ghidul pentru pacientii Spitalului „Sf. Spiridon” poate fi accesat in format electronic pe site-ul institutiei, www.spitalspiridon.ro. „Am intocmit un ghid al pacientului, prelucrat cu fiecare sectie in parte, ce se gaseste deja pe site-ul nostru. In fiecare salon vor fi cate doua-trei exemplare in forma tiparita.”, a declarat ec. Ioan Birliba, managerul Spitalului Clinic Judetean de Urgente „Sf. Spiridon”. Prin intermediul acestui ghid, pacientii vor putea lua la cunostinta chestiuni precum: ora mesei, documentele necesare pentru internare, drepturile pe care le are in perioada internarii, insa si cum se poate ajunge la unitatea sanitara. De asemenea, acestia trebuie sa stie cui sa i se adreseze si sa isi cunoasca indatoririle pe care le au in calitate de pacienti: sa se poarte civilizat si sa aiba un comportament corespunzator prezentei intr-o astfel de institutie.

„Codul de conduita etica si profesionala al personalului medical” se adreseaza medicilor, asistentelor medicale si personalului auxiliar sanitar. „Sunt reguli si norme de conduita pe care va trebui sa le respectam fiecare dintre noi. Ele se incadreaza in normele specifice unei unitati sanitare.”, a precizat ec. Ioan Birliba.

„Ghidul pacientului” si  „Codul de conduita etica si profesionala al personalului medical” au fost transmise in fiecare sectie clinica, iar pacientii, respectiv cadrele medicale vor trebui sa il citeasca, sa-l ia la cunostinta si sa il respecte.