„Evenimentul Zilei“ publică despre referatul procurorilor DNA, prin care s-a cerut arestarea milionarului Călin Mitică, patronul companiei Transferoviar, și a altor șase persoane. Directorii subordonați lui Călin Mitică dădeau bani grei și atenții unor înalți funcționari angajați la firme de stat, pentru ca societățile milionarilor să câștige contracte publice sau pentru protecție. Afaceristul Călin Mitică este unul dintre cei mai mari operatori privați de transporturi feroviare din România.

Mita era dată sub diverse forme de la bani până la vacanțe de lux . Seceleanu a primit de la Adriian suma de 25.000 de lei într-o parcare a unui supermarket. Soția directorului CFR, Liliana Seceleanu, a fost angajată la Tranferoviar și a încasat salariu timp de un an. Tot șeful CFR Galați, Laurențiu Seceleanu, este acuzat că a luat mită și un sejur la Poiana Brașov. Convorbirile sunt redate integral pe www.evz.ro

În „Ziarul Financiar“ aflăm astăzi despre grupul Alpha Bank care va continua să investească în România şi în anii care vor urma. Artemios Theodoridis, directorul general al Alpha Bank Grecia a venit la București cu ocazia aniversării a 20 de ani de la lansarea Alpha Bank pe piața românească.

Acesta a declarat că „Alpha Bank a depăşit cu bine testul de stres al Băncii Centrale Europene, confirmând că grupul nostru operează cu un capital suficient. În acest context, Alpha Bank îşi reafirmă angajamentul faţă de România, o ţară în care ne-am desfăşurat cu succes operaţiunile timp de 20 de ani. Vom continua să investim în România şi să fim aproape de clienţii noştri“.

Tot „Ziarul Financiar“ scrie despre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) care a plătit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrăzi în perioada 2008-2014, iar în acelaşi interval reţeaua locală de şosele de mare viteză s-a mărit cu doar 373 de kilometri. Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 până în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru, potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.

„În ultimii 25 de ani a existat o risipă permanentă, însă important este cum poate fi aceasta diminuată, cu atât mai mult cu cât avem nevoie ca proiectele să nu mai stagneze şi să nu mai fie oprite, aşa cum s-a întâmplat anul acesta. Ce aşteptăm de la guvernanţi este un bun management al resurselor, alte atribuţii nu au. Trebuie să vegheze la o normalitate“, spune Răzvan Niculescu-Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC).
Gândul.info se deschide astăzi cu titlul „Ponta, huiduit la Baia Mare. Cum l-a scos SPP-ul pe premier din mulţimea de protestatari”. Cu doar o săptămână înainte de turul II al alegerilor prezidențiale 2014, Victor Ponta a avut parte de o surpriză neplăcută la Baia Mare. În momentul când a ieşit din sediul PSD, un grup de susţinători ai Alianței Creștin-Liberale au început să-l huiduie. Aceştia au scandat „Hoţii! Hoţii!”, „Jos Ponta”, ”Ruşine să vă fie!” „Iohannis Preşedinte” şi l-au fluierat îndelung pe premier. Cum spiritele s-au încins, Victor Ponta a fost scos din mulţime cu ajutorul SPP şi al Poliţiei Locale.